Ny vecka-tiden går

Ny vecka-tiden går

I morgon är det ny vecka och slutet på januari för denna gång. Jag tycker att tiden går så himla snabbt. 2011 gick undan nästan skrämmande fort, det hann nästan bara bli den första varje månad så var de den sist igen….förstår inte, helgerna bara försvann.

På onsdag fyller min lilla kille 8 år, tiden går så snabbt. Det var inte länge sedan han låg i min mage och jag låg fast i en säng på BB i Örebro för att jag riskerade att föda honom redan i vecka 32 då jag hade öppnat mig fyra cm. När det var sex veckor kvar så släppte de hem mig och han höll sig kvar i två veckor men sedan ville han inte vara kvar längre, eller så var det min kropp som inte orkade vara gravid längre. Men han var så fin och stor när han kom så vi behövde inte någon kuvös, bara några extra dagar på BB.

Om lite mer än en vecka ska jag opereras, de ska operera min högra hand. Det är med lokalbedövning men det är ändå en operation. Får se hur man mår efteråt och hur jag kommer kunna träna. Jag tror nog att det kommer att fungera med zumba, spinning och annan kondition, värre blir det när det gäller styrka. Jag ska be om hjälp på gymmet för jag vill inte tappa något, tycker jag har tappat en del de senaste veckorna då vi har varit sjuka här hemma.

Sedan så tror jag att jag måste ta ut mina antidepressionstabletter, vaknar på morgonen och känner mig så himla ledsen, det spelar ingen roll om det är helg eller arbetsdag. Det är inget kul att vakna så. Det var så härligt nere på Gran Canaria där man flög upp ur sängen och var glad. Nu är jag inte glad när jag vaknar och det tar någon timme innan jag kommer igång och det känns så trist. Men jag borde vara van för så har det varit varenda höst/vinter sedan jag blev sjuk. Det är mörkret och värken som gör det. Och jag är väl dum som drar ut på det längsta innan jag börjar med min medicin, men jag tycker inte om att stoppa i mig en massa mediciner…

 

4 reaktioner på ”Ny vecka-tiden går

  1. Visst är det konstigt med tiden. I vissa fall bara flyger den förbi, andra gånger är det som om någon håller emot. Men när man tänker på barnen så går tiden alldeles för fort.

    Hoppas det går bra med operationen.

    Nä, det är inte roligt med medicin. Jag har provat ”anti” också men det var inget för mig. Spikmattan har hjälpt mig precis lika mycket, så jag skippade tabletterna.

    Ha en fin dag!
    Kram

Kommentera

