Så blev det vinter

Så blev det vinter

Tänk vad lite snö kan göra för både humör och natur. Nu har vi fått snö så det täcker marken här hemma och man får lov att skotta lite. Det blir en sådan förändring tycker jag, nu känns inte vintern jobbig utan den är riktigt mysig. Det blir ljusare och är det någon minusgrad så är inte luften så fuktig heller, härligt 🙂

Mattias blev så glad när han såg snön i helgen för då kunde han testa sina skidor som vi hade köpt till honom. Förra vintern så var det ju massor med snö och vi skulle köpa skidor till honom men hittade inte några någonstans, så i höstas när skidorna började komma ut i affärerna så köpte vi på en gång.. men det är först nu som han har kunnat att testa att åka. Jag älskade att åka längdskidor när jag var barn, jag och pappa brukade åka en sväng i elljusspåret som vi hade där hemma där jag bodde. Sedan så åkte vi på en lång tur varje år med skolan från Sågen till Tyrsta by över Lycksjön och Ramsjön (tror jag), det däremot tyckte jag inte var så himla kul…. 🙂

Nu får vi se hur Mattias tycker det är att åka skidor, han vill gärna fortsätta så jag ska nog ta fram mina skidor också och testa. Kanske tycker jag att det är lika kul fortfarande 🙂

 

 

5 reaktioner på ”Så blev det vinter

  1. Kul med ÄNTLIGEN lite snö. Men inte för mycket för det får spara sig till nästa vinter då vi kommer och hälsar på. DÅ måste det komma massor 😉

    sv: ja detta om Essence Vitae. Det svåra för dem är att komma ut och nå dessa familjer som har det så svårt. De vill ju sprida glädje och ge dem ett minne av denna så svåra tid men som ändå är så full av kärlek. Om du vill får du gärna berätta för denna familjen med cancern att detta finns. Ifall de vill vara med.

    Hälsningar
    Yohanna

    PS Det var väl konstigt att vi skulle åka på samma sjuka. Igår var det så som du beskrev med din man. Jag hade så ont i magen att jag trodde att nu får jag åka till akuten. Men det gav med sig och nu ömmar det bara lite i magtrakten. Peppar peppar… DS

    PS2 Skickar med en länk till veckans real life om du skulle bli sugen på att hoppa med:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/january/real-life-framtidsprojekt.html
    DS

  2. Svar: Visst är det skönt, när man verkligen VILL till träningslokalen?
    Spinning har jag testat och jag gillar det! Tyvärr erbjuder inte mitt nuvarande gym varken spinning eller zumba. Zumba har jag aldrig testat.

Kommentera

