Real Life hos Yohanna

Real Life hos Yohanna

Jag följer Yohannas blogg, den är riktigt intressant för mig då jag tycker om att följa hennes vardagsliv på Gran Canaria. Sedan så har hon en Real life grej varje vecka, denna vecka är det denna som gäller: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/january/real-life-framtidsprojekt.html

Här hemma finns det projekt som behövs göras.. men kanske inte riktigt ännu…Vi är fem stycken som lever ihop på 120 kvadratmeter, innan vi fick yngsta sonen så var huset lagomt stort, men så fick vi en underbar liten pojke 2004. Han har tagit en massa kvadratmeter här hemma eftersom han har ett väldigt litet rum.

De stora barn jag har är snart på gång att flytta hemifrån och då kommer det bli två rum lediga i detta hus 🙂 Det största ska lillkillen få och det andra ska vi ha. Rummet som lillkillen har ska antingen bli walk in closet eller datarum, det rum vi har i dag blir då antingen walk in closet eller datarum 🙂

I dag har vi trångt med garderober… och datarum har vi i vardagsrummet tillsammans med bibliotek, lillkillens lekplats med massor av leksaker samt tevehörna.

Vardagsrummet kommer då bli det stora projektet här hemma….nytt golv, nya tapeter, gärna någon vägg som rivs in mot både hall och kök. Min dröm är en öppen planlösning.

Det är kul med heminredning, men jag har ingen särskild stil hemma, jag är inte ett dugg intresserad. Tycker det är roligt med snygga detaljer, snygga gardiner och ibland lite dukar. Jag tror att för att ha en stil på hemmet så ska man ha intresset, det behöver inte bli dyrt men man måste tycka att det är kul.

 

13 reaktioner på ”Real Life hos Yohanna

  1. Det ska va gott att leva! Och man ska bo och det ska synas att man bor! Det gillar jag! När alla barnen var hemma så var det inte ofta så välstädat och undan-plockat. Det var leksaker i alla rum. Men jag trivdes! Nu är vi ju bara tre kvar hemma och alla är vuxna, så när det är städat så håller det sej ju så. Var tid har sin charm!
    Må så jättegott!
    Kram Kram!

    1. Tack 🙂 Jag gillar också när det är fullt här hemma, men samtidigt så längtar jag tills de stora har egna hem…Säkert kommer jag sakna dem som sjutton när de har lämnat hemmet. Kram

  2. Hej, hittade hit via Yohanna. Du som jag är i en fas i livet där några av barnen ska flytta ut. Det är ju en sorg men samtidigt en glädje för nu ska jag äntligen få ett eget rum. Jag har inte haft mitt eget krypin på nästan 20 år. Inte klokt egentligen. Allt jag tar fram och vill fixa med måste jag ta bort för att vi ska kunna äta på matbordet. Det har nämligen varit mitt rum i alla år. Du kan läsa om det här: http://vuxenmamman.wordpress.com/2012/01/09/vuxenmamman-ser-gladjen-mitt-i-en-slags-sorgbearbetning/

    KRAM till dig.

  3. Ja, oftast kostar det om man ska göra stora renoveringar och det blir rörigt under tiden men det är roligt när det är färdigt. Mysig soffhörna ni har.
    Kram

  4. Tack 🙂
    Walk-in closet vore kul, men vi skulle behöva ett hobbyrum också! Mannen har börjat skämta med tjejerna att de skulle kunna börja flytta (15 & 16), så vi får ta över deras rum 😉
    Har ni skärmat av vardagsrummet och datahörnan med en hylla? Det ser fint ut, skulle också vilja ”dölja” datorgrejerna…
    ha det fint, Ann-Mari
    PS sonen ser väldigt stilig ut i kostym, men jag beundrar också hans mod att klä sig som han kände för på studenten!

  5. Vi har klämt in stora garderober i alla sovrum, rum som redan innan var små, en walk in closet vore en dröm! Och multifunktionella rum är en nödvändighet hos oss…

    1. Man får hitta på en massa lösningar 🙂 Älskar IKEAS garderober som man kan bygga på och inreda som man vill och de slukar en hel del kläder…

      Innan jag träffade min man bodde jag själv med de två äldsta barnen och då hade jag en trea, de hade varsitt rum och jag hade då delat av vardagsrummet så jag hade sovplats, soffdel och datadel. Höll man bara efter så var det riktigt mysigt och snyggt 🙂

Kommentera

