Bakning

Bakning

Fick lite dåligt samvete häromdagen då jag var upp till Mattias skola och hämtade läxor till honom. De berättade då att de tyckte synd om Mattias eftersom han var sjuk och de skulle baka på fredagen och det var något han hade längtat till. Så sa hans fröken lite så där fin till mig att jag kanske skulle baka med honom när han mår bättre, ja det kan jag göra.. Jo sa hon eftersom han verkar inte veta hur man gör…………… OK?

De berättade att på måndagen då han hade varit i skolan hade pratat om bakning och då bakning av muffins, så hade de frågat barnen hur man gör muffins.. Ingen kunde väl direkt svara men Mattias svarade att man köper bröd.

De hade då frågat honom vad han menade med det, och fått till svar att ja.. man köper bröd och lägger det i de där formarna som muffinsen ligger i :-O Min lilla goa söta kille… vi måste baka…..

Så i dag har vi bakat muffins och kladdkaka… Nästa gång så vet min son hur man bakar muffins!!!!

 

7 reaktioner på ”Bakning

  1. Ha ha ha det är inte lätt att hinna allt som man ska hinna med ungarna; baka, måla, läsa, prata, skriva osv
    Tur att ni gjorde det nu då 😉

    sv: Det blir ju ganska varmt på dagarna, så att man inte nehöver kofta. Men jag går inte i kortbyxor inte. Men så är det ju skillnad på i Las Palmas och i södra delarna, runt en 4 grader brukar det vara.

    Hälsningar
    Yohanna

Kommentera

