Real Life-årets prestation

Real Life-årets prestation

Jag följer en del bloggar och en av dem är Yohannas blogg, hon bor på min favvoö Gran Canaria med sin man och två barn. Varje vecka har hon ett återkommande inslag på sin blogg-Real Life och här kan ni läsa om vad årets sista Real Life handlar om .

Jag tänker skriva om min prestation det här året… det är inte att jag har gått ned i vikt..även om jag är nöjd och stolt över mig.

   

Det jag är mest stolt över är att jag har verkligen kommit igång med min träning, jag har tränat en del från och till under de senaste åren men så fort jag har gjort något mer ut över det vanliga så har jag blivit så sjuk i min fibromyalgi och under vintrarna så har jag nästan inte alls tränat. MEN i år så har jag inte gett mig.. jag har byggt upp min kropp från att bara klarat av att ta några kilon när jag tränar på gymmet till att faktiskt klara av att ha så pass tungt så jag har riktigt mjölksyra i musklerna när jag gör sista övningarna… från att bara klara av träning kanske varannan, var tredje dag… till att klara av att träna gym en timme och sedan ett pass med tex zumba, att jag klarar av att göra flera pass varje dag, jag klarar av att träna flera dagar på raken och inte minst den stora utmaning som jag gjorde i december, ett maratonpass på över tre timmar spinning. Det KLARADE jag galant!! Och döm om min förvåning när jag inte blev så sjuk i min fibromyalgi som jag hade förväntat mig.

Nu ska jag inte komma och påstå att jag inte har ont, för det har jag…..riktigt illa vissa dagar.. men träningen ger mig så mycket mera att den nästan är som värktabletter. Det var inte lätt att ta sig hit men jag har inte gett upp….Nu har jag tagit över mig gränsen så nu kan jag fortsätta min bana mot att bygga upp min kropp och min uthållighet i muskler, leder, nervtrådar.. Det är jag det jag är känner mig riktigt stolt över, det är min prestation i år 2011.

 

7 reaktioner på ”Real Life-årets prestation

  1. Ja så bra!
    Grattis verkligen och så kul att du vill vara med och dela med dig av din prestation.

    sv: Jag vet faktiskt inte om jag kommer att fortsätta med real lifen. Det är samma personer som skickar in varje vecka och det är tråkigt om det skulle bli uttjatat. Jag får fundera på saken och fundera på om det finns något sätt som man kunde piffa upp det lite med.

    Om er resa hit ner så har jag skrivit in den i kalendern och jag hoppas verkligen att jag är friskare då och orkar mer än nu.

    Enligt min man som kan det där med affärer så ska allt vara som vanligt och öppet igen på lördagen. Det är väl då som rean börjar 😉

    Ang. saker från Sverige så tror jag att jag har allt nu. Men det var ju tur att du inte kom innan jul 😉 Då var det panik nämligen he he. Tackar som frågar.

    Återkommer med sammanställningen senare.

    Hälsningar
    Yohanna

Kommentera

