Snacka om tur

Snacka om tur

Ibland ska man ha tur. Jag brukar inte tappa bort saker som nycklar, plånbok eller busskort.. och så i dag hände det.. Gick ned mot tunnelbanan med en vän och som vanligt tar jag upp mitt busskort ur fickan när vi är på väg ned för trappan, men så ska hon in på Pressbyrån och jag passar då på att handla frimärken.

När vi sedan ska gå igenom spärrarna så hittar jag inte busskortet, det ligger inte i min hand, inte i plånboken och inte i fickorna. Vi börjar leta på golvet runt omkring oss, vi går in på Pressbyrån men där ligger den inte heller. Jag går då tillbaka vägen som vi hade gått från jobbet ned till tunnelbanan, men inget busskort 😦 Trist och jag var lite besviken på mig själv. Vad hade jag gjort med busskortet från det jag tog upp det till att jag handlade på Pressbyrån? Visserligen är det förlustgaranti på kortet om man har registrerat det på nätet och det har jag gjort men det tar säkert bra många dagar innan man får ett nytt kort….

På vägen tillbaka så möter jag min vän och hon hade frågat personalen på Pressbyrån och de hade fått in mitt busskort!!! Härligt med ärliga människor och så skönt!!!

Kommentera

